esmaspäev, 9. juuli 2012

226.päev, 1. juuni. Viisapäev nr 1. Lilongwe kaks kesklinna


Hommikul lähen immigratsiooni, esitan taotluse, maksan raha ja peale kahte saan viisa kätte. Panen tähele, et reedesel päeval on sabad pangakontorites ja automaatide juures eriti pikad. Kuuldavasti on peale devalveerimist automaatide limiidid väiksed. See on ka põhjus, miks ma siin raha vahetasin, mitte ei võtnud automaadist ega pangast nagu enamasti oma reisi jooksul. Vahetatud EUROsid olen oma reisikoti salasahtlis hoidnud Eestist saadik.

Järgmisena on mul vaja teha Tansaania viisa. Seekord pole rahaliselt vahet, kus seda teha, seega olen otsustanud osta viisa ära siin Lilongwes. Üritan vahetada dollareid, kuna taas viisa eest kohalikku raha ei võeta. Käin mitmes rahavahetuses, kuid dollarid on igal pool otsas. Lõpuks siiski saan vajaliku hulga kätte.

Sõidan minibussiga kesklinna. Siin on vajalik selgitus. Nimelt „vanalinn“ on Lilongwe kesklinn ajast enne seda, kui ta sai kesklinnaks. Siin ööbin mina. „Kesklinn“ on aga uus osa Lilongwest, mis ehitati pealinnaks nimetamisel 1975. Ka uus kesklinn on ehitatud puude vahele ja arhitektuur on loodusega kokkukäiv. Selline linn mulle meeldib.

Tansaania saatkonna leidmisega on mul aga tükk tegu. Kui ma sinna lõpuks pool tundi enne sulgemisaega kohale jõuan, on kõik juba läinud. Ikkagi reede. Koristaja ütleb, et nädalavahetusel nad ei tööta ehk tagasi tulla on mõtet alles üle-ülehomme.
Siin filmiti nähtavasti mingit muusikavideot, kus rahvariietes naised majade taustal tantsivad
Lilongwe uus, 70ndatel rajatud kesklinn

Põikasin ka kohalikule kalmistule minu öömaja lähedal. Kõigi hauaplatside peal on kivist platformid

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar