kolmapäev, 25. juuli 2012

248.päev, 23. juuni. Jaanipäev saarel „šašlõki“, Eesti muusika ja tantsuga


Nagu eelmisel päeval kokku lepitud, lähen hommikul taas Chrissy perele külla. Olen ka ise midagi söögipoolist kaasa ostnud, kuid selle asemel serveeritakse üsna rikkalik hommikusöök. Peale seda vaatame kogu perega lõpuni filmi, klõpsime hulgi pilte erinevate pereliikmetega. Serveeritakse lõunasöök, mis on veelgi rikkalikum. Nshima, tomatikaste, salat, muna, kala ja sojanagitsad. Viimased on nagu kananagitsad, aga soja maitsega ehk siis keelt alla just ei vii. 


Enne sööki palutakse mul lugeda söögipalve. Ütlen, et inglise keeles ei oska. Nemad: „Loe siis oma keeles!“ Hakkan siis nii hästi kui oskan lugema. Peale „anna meile meie igapäevast leiba“ edasi ei mäleta. Panen oma sõnadega lõpuni. Niikuinii nad aru ei saa.

Peale lõunat jätkub juba enne alanud joonistamine. Nimelt on minu viimane päev saarel ja Chrissy ning ta vend joonistavad mulle kaasa erinevaid pildikesi. Noorem vend on tal algaja kunstnik. Toas ripuvad erinevad kaetud traadist tehtud taiesed. Üks meenutab kangesti Eesti vanarahva traditsioonilist jõuluehet. Et kaup oleks aus, võtan ka üle aastate pliiatsi kätte ja teen Chrissyst kiire visandi.

Pärastlõunal teen teatavaks oma mõtte siin jaanipäeva tähistada. See kiidetakse heaks. Lähen toon küttepuid ja veiseliha tükke. Sealiha siin nii kergesti ei leia. Teen üles lõkke. Panen arvutist mängima Eesti muusika. Õue istuma tuleb veel inimesi külast, põhiliselt lapsi. Mingi hetk astub läbi kaks sõjaväeriides meest. Kardan, et äkki on neil lõkkega probleem. Ütlevad: „Kõik on OK!“

Ajan „šašlõki“ puuoksast tehtud vardasse ja panen sütele küpsema. Lapsed mängivad palli, löön natuke ka kaasa. Alguses hakkab üks väike poiss tantsima. Kui teda filmin, siis liituvad ka teised. Lõpuks annan fotoka ära ja näitan ka ise ette mõned Eesti moodi tantsusammud. Kui „šašlõkk“ söödud saab, on päike juba loojumas ja pean praami peale minekuks ennast valmis seadma. Jätan hüvasti. Eemalt näen praami just saabumas.

Toas panen veel tähele, et nurgas olev nõiaarsti ravijoogi pudel on läinud täis valget vahtu, mis on isegi korgi vahelt välja voolanud. Ilmselgelt on see hakanud elama oma elu. Jätan ta tuppa. Kuna praamil ei ole kindlat lahkumisaega ja ma ei taha dekil passida, siis olen otsustanud oodata laevavilet, mis 15 minutit enne lahkumist peaks märku andma. 

Vilet ei tule, mulle tullakse hoopis teada andma, et laev juba lahkub. Kiiresti lähen kõrvalasuvasse randa, kust paadid lähevad, kuid on juba liiga hilja. Liikuva praami järele paadid ei ole nõus sõitma. Täna unustas praam signaali anda.

Liigun teise, üliodavasse külalistemajja turu juures. 500 kwatchat öö (1,5 EUR). Mul pole teist valikut, sest nüüd on minu sularaha tõeliselt kriitilisel tasemel. Kui mu tuba koristatakse, räägivad kohalikud külalistemajas, et praam tuleb viimast korda järgmisel teisipäeval ja peale seda läheb kuuks ajaks remonti. Teisipäeviti sõidab praam teises suunas, mis tähendab, et pean tunde lõuna pool olevasse sadamasse sõitma. 

Lõpuks näitab purjus külalistemaja omanik mulle toa kätte. Vähemalt on see üsna avar. Selgub, et siin pole elektrit, seega saan ka kaks küünalt. Sellest pole hullu, sest ka eelmises kohas oli elekter ainult õhtuti, kui saare diiselmootor just jälle katki polnud. Pakub veel lahkelt, et ega ma tüdrukut ei soovi. Tänan, ei. Vannitoas veekraan ei tööta, selle asemel on veetünn. Kuid mingeid putukaid toas ei ole, seega kurta pole põhjust.

Chrissy pere, vanaema (paremal) tuli ka külla
Lõunasöök
Chrissy maja
Jaanituli, sütti!
Veiseliha "šašlõkk"


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar