reede, 6. juuli 2012

220.päev, 26. mai. Ahvikari, külajoodik ja skorpion


Hommikul avastan, et mulle on külalistemajas pandud järgnema üks poiss, kes nagu hiljem selgub, on omaniku poeg. Tema ülesanne on vaadata, et mul oleks kõik olemas. Kõigepealt ütlen, et mul on vaja ennast pesta. Lubatakse vesi sooja panna. Vaatan ka ühte „vannituba“ kirjaga kabiini sisse. Mingit dušši siin pole. Ainult betoonist põrand ja kauss. Ka WC-d on siin lihtsalt augud betoonpõrandas. Olen jõudnud oma senise reisi kõige minimaalsemate elamistingimusteni. Tuuakse soe vesi ja saan ennast ära pesta. 

Tahan pesta oma riideid, mis minibussi sõidu ajal oranži tolmuga väga määrdunud. Poiss hangib vee, pesemispasta ja hakkab nühkima. Olen natuke mures oma riiete pärast ja löön ka kampa pesemises. Mure on põhjendatud – poiss nühib mu kulunud pikkadesse pükstesse auku. Igatahes, lõpuks saavad nad pestud ja saan ka oma toa vahetatud. Ka uus ei ole päris sipelgavaba, kuid neid on vähem ja nad pole voodis. Samas ei tööta uues toas pistikupesa.

Pärastlõunal võtan ette jalutuskäigu pargi väravani, et sealt küsida infot safari korraldamise kohta. Alguses küsitakse tee äärest, et kuhu ma nii jala lähen, aga kui luban ainult asfaldi peal kõndida, lastakse edasi minna. Tee ääres näen antiloobi-sarnaseid loomi ja üle tee jookseb terve kari ahve. Ühes kohas välja peal peesitab 30 ahvi. Aga elevante pole näha. Samas näen, et erinevate safarilaagrite sildid juhatavad väiksematele võssa viivatele teedele. Oletan, et elevandid on just seal.

Väravavalvurid annavad mulle lahkelt ühe safarilaagrit juhatava naise numbri, kuid see number ei vasta. Soovitavad minna mööda teed tagasi tema laagrisse näitava sildini, et küll ta varsti tuleb varustusega ja sõidab sealt mööda. Mõned autod keeravad sellele teele, kuid teda ma ei kohta. Kuna hakkab hämarduma, kõnnin tagasi. Ka soomlanna, kellele saatsin sõnumi, ei vastanud.

Kui tagasi jõuan, helistan telefonis varem internetist leitud (siin pole mõistagi mingit internetti) Säästu-safaride nimelise firma numbril. Mul õnnestub kokku leppida tuur ülejärgmiseks päevaks. Ütlen internetist loetu põhjal oma ülemiseks hinnaks 25 dollarit 2 tunni eest ja mees telefonis natuke kirub, aga lõpuks lepib sellega.

Peale õhtusööki öömaja „restoranis“ ajan juttu peremehe vanema pojaga. Thomas (22) on lõpetanud 12 klassi ja räägib päris head inglise keelt. Töötab kohalikus bensiinijaamas. Ütleb, et homme tööle ei lähe, kuna bensiin on otsas. Thomas kutsub mind koos paari kohalikuga lõkke äärde õhtust sööma. Kuna mu kõht pole ülemäära täis, siis söön natuke veel. Üks mees on Lusakast ja käis eelmine päev oma maasturiga rahvuspargis safaril.

Peale sööki tuleb väljast üks jutukas tüüp. Mina tema inglise keelest aru ei saa, kuid Lusaka mehe jutust saan aru, et ta joodikust külavanema poeg. Ja et kuna ta joodik on, siis tal ei lasta külavanemaks saada. Igati mõistlik. Aga mees kirub pikalt seda ebaõiglust ja teised lõkke ümber olijad saavad kõvasti tema üle naerda. Lõpuks ta läheb minema ja ütlen seltskonnale „head õhtut!“.

Tuppa tulles avastan, et mu toa seinale on ennast sisse seadnud väike skorpion. Mõtlen kõigepealt, kas üldse midagi ette võtta. Siis otsustan ta ikkagi paberiga aknast välja lükata. See ei lähe eriti libedalt ja mitu korda kaotan ta täiesti, kuna ta sibab lihtsalt nii kiiresti. Lõpuks leian ta ukse juurest seina pealt. Teen ukse lahti ja lükkan ta välja. Käin hambaid pesemas. 

Tulen tagasi tuppa ja lähen voodi poole, kui äkki kuulen raksatust. Vaatan alla. Sama skorpion. Surnud. Olen ta ketsiga täpselt laiaks astunud. Hea, et plätudega ringi ei käinud. Pühin ta välja ja lähen magama.

Kõigepealt olin Zebra nimelises toas. Siis kolisin kõige vasakpoolsemasse Kudusse
Vasakul WC-d, paremal "vannitoad"
Ahvide ülekäigurada
Teel värava juurde jõllitasid mind need loomad

Minu tuba
Minu toakaaslane skorpion, kui ta veel elus oli

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar