teisipäev, 4. september 2012

293.päev, 7. august. Aafrika kokkuvõte



Minu Inglismaa seiklustest jääb ajalugu vaikima, sest 120 EURO eest saab igaüks siia lennata (just nii palju maksis minu EasyJeti pilet Eestisse). See polnud üldse plaaniline osa minu maailmareisist. Lihtsalt peatus koduteel. Kuid nüüd on aeg kokkuvõteteks. Kõigepealt Aafrika ja siis kogu reis.
Aafrika täitis kõik minu ootused. Kui eelnev reis oli nagu jalutuskäik pargis, siis siit tõesti leidsin väljakutseid, mida otsisin. Need 10 tundi kuumas bussis väljasõitu oodates. Elamine täiesti minimaalsete tingimustega külas. Enda eest võitlemine, et maksta õiglast hinda ja ka saada oma raha eest õiget asja. Ja tohutult suhtlemist väga paljude kohalikega.
Mulle teeb tõeliselt rõõmu, et sain olla osa nii teistsugusest, kohati üsna arhailisest elust. Just nagu kohalik. Kellegi kodus. Haiglas. Politseijaoskonnas. Koolis. Kolledžis. Tööl. Kirikus. Baaris. Ööklubis. Ma üritasin mitte olla turist ja see õnnestus hästi. Kuna tegu on põhjendamatult alahinnatud mandriga, siis siin ei ole turistide horde. Seetõttu ei ole nad veel valgetest tüdinud. 
Tõsi, kui otsid uhkeid losse, varemeid ja vaatamisväärsusi, siis kõik, mis siin on, on üsna tühine. Kuid siinne vaatamisväärsus on inimesed. Jah, nad võivad olla kitsa silmaringiga. Võivad küsida naeruväärseid küsimus. Kuid neis on säilinud see algelisematele ühiskondadele omane inimeste, ka võõraste kokkuhoidmine. See on paljudes kohtades kadunud ja ka meil on kadumas. Aafriklased võtavad sind alati avasüli vastu. Ja kui nendega juba jutu peale saad, avastad, et nad pole oma loomult üldse häbelikud.


Adrenaliinirikkaim hetk – seljakotivargus Dar Es Salaamis Tansaanias
Joogielamus (alkohol) – maisipuskar Mfuwe külas Sambias
Traagilisem elulugu – Patan Chizumulu saarelt Malawis
Huvitavaim kaasreisiline – ameeriklanna Lucy Malawis
Ilusaim looduslik koht – Victoria juga
Raputavaim sõit – sõit Mfuwe külasse
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar