teisipäev, 2. jaanuar 2024

10. päev, 18.11. Niiluse kruiisi 1. päev

Laupäeva hommikul teen Elevandisaarele veel korra tiiru peale ja seejärel sõidame praamiga tagasi Niiluse idakaldale. Pärast väikest hilinemist võtab turismifirma transfeer võtab meid peale, et viia Niiluse kruiisilaeva peale. Sinna me siiski kohe ei jõua, vaid kõigepealt võetakse peale ülejäänud turistid ja seejärel istume ca tund aega minibussis ja ootame, kuni autojuht käib palvetamas ning teab kus veel. Lõpuks viiakse meid dokki, kust lähme laeva peale. Kuid see pole siiski meie laev! Kõnnime laevast läbi ja lähme järgmise laeva peale. Kuid ka see pole meie laev! Lõpuks alles 4. laev on meie oma - "Opera". 

Laev seisab veel paar tundi sadamas, kuni tulevad peale ka teised reisijad. Kogu aja tuleb nii selle kui kolme kõrval asuva laeva mootorist musta tossu. Seejärel lahkub laev dokist, liigub paarsada meetrit, aga siis ulbib veel tunni või paar ühe koha peal keset Niilust. Alles õhtuhämaruses hakkab ta lõpuks sõitma. Niilus on paksult kruiisilaevu täis ja kõigil neil on kogu päeva tulnud tagant kohutavat musta suitsu, mille tulemusel katab kogu orgu vinguhaisuline sudu, mis muidu väga erilise kogemuse minu jaoks veidi ära rikub. 

Pimedas teeme oma esimese peatuse, kus müügimeeste hordide kiuste kõnnime valgustatud Kom Ombo templikompleksi juurde. Tempel on pühendatud kahele jumalusele - krokodillijumal Sobekile ja kotkajumal Horusele. Ehituslikult on Kom Ombo tempel ainulaadne oma sümmeetrilise plaani poolest, kus mõlemal poolel on peaaegu identne kompleks. Tempel pärineb Ptolemaiose dünastia ajast (3. sajand eKr).

Tempel koosneb vestibüülist, esisaalist, pühamustest ja erinevatest sisehoovidest. Selle seintele on raiutud hieroglüüfid ja reljeefid, mis kujutavad erinevaid müüte, jumalaid, meditsiinilisi instrumente ja päevaseid rituaale. Valgustatuna näeb see väga võimas välja.

Aswan

Elevandisaare kõrval asus Briti feldmarssal Kitchenerile kingitud saar, kuhu ta rajas botaanikaaia



Elektritööd Elevandisaare kitsastel tänavatel

Elevandisaarel müüdi kohalikku käsitööd

Nuubialased paati värvimas

Kruiisilaevade mootorid tossasid ka siis, kui laevad seisid sadamas

Samal ajal nautisid inimesed dekil päikest ja ülehinnatud kokteile

Isegi päästepaadid laeva taga olid täiesti mustaks tahmunud

Sarnaseid kruiisilaevu nägime enda 2-päevase kruiisi jooksul kümneid

























"Opera" oli 5* kruiisilaev - nagu kõik teisedki


"Opera" ehitusaastaks oli 2009 ning tegelikkuses oli see juba omajagu kulunud 



Äritsejate käest ei pääsenud isegi kruiisilaevaga sõites


Hinnad, millega suuri käterätte pakuti, ületasid isegi laevapoe hindu 



Päikseloojangu paiku värvusid Niiluse kaldad punakaks



Kruiisilaevade armaada toss täitis kogu Niiluse oru vinguse suduga


Meie kruiisilaev "Opera"

Kom Ombo tempel











Templi kaev, kust saadi ka vett krokodillide kasvatamiseks 

Templi kõrval asuv krokodillimuumiate muuseum

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar