neljapäev, 12. jaanuar 2012

80. päev, 7. jaan. Toiduelamused


A: Ühel poolt on Malaisias toit ühekülgne, teisalt aga mitte. Nagu Aasias ikka kombeks – kõik keerleb riisi ümber. Kõige levinumaks roaks on Nasi Goreng Ayam ehk praetud riis kanaga. Selle roa valmistamise 1.koha saab üks Kuala Lumpuri india restoran, mis tegi maailma parimat kana. Me ei tea, mis oli selle saladuseks, aga kana olid ülimaitsev, mahlane ja pehme. 

Siin, Port Dicksonis, on alanud me hommikud roti söömisega. Nagu enne Leo mainis, on tegemist leivaga (mitte pannkoogiga!), mida võib süüa paljalt või siis erinevate lisanditega. Roti sees võib olla muna, tuunikala, sardiin ja isegi kakao (Roti Milo). Minu kõige lemmik roti on Roti Bawang ehk Roti sibulaga, maksab see umbes 5 krooni. Mina võtan enamasti kolm ja Leo neli tavalist. Sellise kuuma ilmaga eelistan peale juua jääteed. Härra jääb endale kindlaks ja võtab igakord kuuma tee, seda põhjusel, et jää võib tehtud olla kraaniveest. PS. meie naaber Case on üldse paranoiline, tema arvates täidetakse ka kinnised pudelid kraaniveega ja seetõttu keedab ta endale vett. Mina igatahes ei usu kumbagi ja riskin, eks paistab, kas mõni kilomeetrine uss minust Eesti välja tuleb.

Kuna me oleme merelinnas, siis siin on suur valik erinevat kala ja mereande. Juba mitu päeva olen võtnud riisi mereandidega. Ma pole arvatavasti kunagi nii head ja värsket mereannitoitu saanud. Riisist võib leida krevette, väikesi kaheksajalgu ja kalmaare. Huvitaval kombel on selle roa nimi Nasi Goreng Thai. Väga naljakas, sest Tais ei saanud me üldse nii head rooga.

Ühel õhtul otsustan võtta puhtalt mereande – Seafood Goreng ehk praetud mereannid. Kahjuks ta nii maitsev ei olnud (sojakastme tõttu), aga siiski elamus! Peale krevettide, kalmaaride, kaheksajalgade oli seal ka merekarpe ja krabi. Krabi oli väga maitsev, kuigi mul tuli temaga veidi võidelda! Kuna mina olin suurem, siis ma ka võitsin. Mis krabidesse puutub, siis siin on päris pikk rannariba, kus nad elavad. Sellised pisikesed, ootavad vist oma aega, et merre minna.


Kahjuks tundub, et mereande ma hästi ei seedi ning seetõttu leian alternatiivi – Roti John. Tegemist on ülipika saiaga, kus sees on liha, kala, krevett või kana, palju rohelist ja kastet. Maksab sama palju nagu tavaline riis kanaga (u 1,5 eur).

Roti John

Malaisia tänavatel müüakse ka värskeid lõigatud puuvilju, hinnaga 0,25 eur. Minusugusele laiskurile on see kõige sobilikum, muidu ma puuvilja üldse ei sööks. Umbes sada grammi mingit puuvilja lõigatakse viiludeks, pannakse kilekotti koos pulgaga ja vajadusel raputatakse suhkrut peale. Malaid on üldse suured magusasõbrad, tundub, et nad raputavad suhkrut kõige peale. Nii on ka erinevad puuviljajoogid (kookose, mandariini jne) ülisuhkrustatud.

Üldiselt võib julgelt öelda, et toit on siin suurepärane ja väga odav!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar