neljapäev, 17. november 2011

10.päev, 29. okt. 3200 km rongisõitu


A: Kuigi olen suur rongi sõber ja fännan rongisõitmist, siis seekord muutus asi traumaatiliseks. Esimese öö ma ei maganud üldse. 4 tundi konutasin murega, et Leo kukub kolmanda korruse koikult alla ja saab surma. Või kaotab teadvuse, kukub alla ja saab surma. Nende mõtetega seoses tekkis kohutav peavalu, mis alles pärast tableti söömist sai vaigistatuks. Mõned tunnid maganud, olin sunnitud üles ärkama, kuna meie kallid rongikaaslased otsustasid kell 8 üles tõusta ja kõva häält teha. „Mina olen SIIN, See on Minu Koht, Minu Rong- ehk siis MINA OLEN PEREMEES“. Sellise hoiakuga peame leppima kogu reisi jooksul. Ega hiinlane ei tunne piire. Võib-olla on see tekitud nende maa nimetusest. Sest Hiina tähendab nende keeles maailma keskpaika. Ja nii nad siis käituvadki, nagu oleks viimased inimesed maailmas ja annavad kõikidele oma tunnetele voli, nii headele kui ka halbadele.
L: Kui 44 tundi sõita rongis tihedalt koos hiinlastega, siis hakkad natuke paremini mõistma nende loomust. Anna unustas mainida, et meie vahes sõitis suure osa reisist (teised inimesed vahetusid kuna rong tegi pidevalt peatusi ja enamus nii pikka vahemaad ei sõitnud) sümpaatne vanaproua ja teise osa tore noorpaarike, kes vahepeal laulsid mahedaid viisikesi. Samas oli üsna naljakas kui teisest vahest üks vanamees käis üks päev mitu korda meie lähedale prügikasti sülitamas. Kui ma seda veel maininud pole, siis juba Pekingis oli see üsna tavaline, et tänaval pidevalt kõlas selline röga kurgust välja imemise hääl ja siis sülitati kuskile veerenni või lihtsalt tänavale. Ja nii iga mõne hetke tagant, nii et katsu ainult süljega mitte pihta saada. Olen kuulnud, et Hiina valitsus on seda kommet tulutult välja üritanud juurida. On selge, et nagu igal pool, on ka Hiinas erinevaid inimesi ja need, kes oma halva käitumisega silma paistavad, on just väheharitud.
A: Samuti oli huvitav asjaolu, et 44 tunni jooksul vahetusid meie naabrid mitu korda, kuid mitte ühtegi ei korda vahetatud voodipesu. Ning kellelgi ei tekkinud kohmetust nende vahel magada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar