laupäev, 9. juuni 2012

210.päev, 16. mai. Juuksed, mis läksid mulle kalliks maksma


Võtan kätte ja käin juuksuris. Kolmandat korda oma reisi jooksul. 1. kord oli Malaisias ja 2. Tšiilis, seega kord igal kontinendil. Kuna eelmisel aastal Etioopias ühes külas üks kohalik pidas mind pikkade juuste tõttu kaugelt naisterahvaks, siis olen otsustanud sel korral Aafrikas natuke lühemate juustega läbi ajada. Valin juuksuri, mille hinnaks on märgitud 12 000 kwatchat (30 krooni). 

Kuna tüüp kasutab ainult masinat, kääre üldse mitte, siis ma otsustan, et oma pealmiste juuste kallale teda ei lase. Hoolimata sellest tulemus polegi paha. Hakkan 12 000 maksma, kui juuksur juhib tähelepanu, et sirgejuustelistele on hind 20 000. Tõesti on hinnakirjas selline asi kirjas. Diskrimineerimine juuksetüübi alusel. Midagi uut.

Kohe peale seda prindin sama koha all välja järgmised lehed oma reisijuhist. Kui maksma asun, siis kohalik neiu kassas uurib flirtival toonil: „Ohoo, pole sind siin varem näinud, kas sa oled uus linnas?“ Kahjuks pean teda kurvastama: „Olen ainult läbisõidul, lahkun juba homme Livingstone’i“. Tundub, et juuksur tegi head tööd.

Kuna otsin mööda apteeke ja poode üht-teist vajalikku taga, siis ma siiski järgmiseks päevaks bussipileteid ostma ei jõua. Küll aga avastan, et linnas saab pea poole odavamalt süüa kui hostelist, kuigi varem on mulle väidetud vastupidist. Võtan kana friikartulitega ja vaatan söögikoha telekast kohalikke muusikavideoid. Enamasti rivi mehi või naisi kuskil külas muusika saatel korda mööda jalgadega paremale või vasakule vehkivat ja plaksu löövat, samal ajal kaasa lauldes.

Kesklinna saamiseks pidin minema üle raudteesilla

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar